Yusuf Andiç

Hakkımda

Beni yakından tanıyın
Hakkımda

Hakkımda

28 Ağustos'ta Hatay’da doğdu. İlk orta ve lise eğitimini Hatay’da tamamladı. Lisans eğitimini Kimya alanında yaptı. Pedagojik formasyon eğitimi ile öğretmende oldu ancak öğretmenlik yapmadan özel sektöre girişimci olarak girdi.

 

İnternetle 1995 yılında tanıştı. İlk İnternet Sitesini 1996 yılında henüz öğrenciyken açtı. Aslında kimya öğretmeni ancak çok kısa süre öğretmenlik yaptı. İnternete olan düşkünlüğü nedeniyle tüm yaşamı onla şekillendi.  2001 yılında İnternet Kurulu’na girdi ve Bakan Danışmanı olarak görev yaptı. Burada birçok çalışma grubunda yer aldı ve Türkiye İnternetine yön veren insanların arasında bulundu. Birçok Ulusal ve Uluslararası Radyo, TV, Kongre ve Konferans programlarına konuşmacı olarak katıldı.

 

2001 yılında Bilgi Üniversitesinin talebi üzerine Google SEO ile tanıştı. Türkiye’nin ilk arama motoru optimizasyonu ve Online İtibar Yönetimi çalışmalarında bulundu. Firmaların Google aramalarında ilk sıralarda çıkmasını sağlayarak yeni müşteriler kazanmasına öncülük etti. 2003 yılında yasakçı zihniyetin ürünü olan 1999 yılında ki yönetmeliğin kaldırılarak daha çağdaş ve ülkenin internete olan bakışını değiştiren yeni kanuni düzenlemelerin yapılmasına öncülük etti. TBMM’de birçok komisyonda yer aldı. Ulusal ve Uluslararası ölçekli birçok organizasyonda konferans ve panellere konuşmacı olarak davet edildi.

 

2004 yılında kurduğu firma ile özel yürüttüğü çalışmaları kurumsallaştırarak Dijital Medya Ajansı kurdu. 24 yılda SEO, SEM ve SMM alanlarında birçok kişinin sektöre kazandırılmasını sağladı. İş dünyasının temsil edildiği Dünyanın en büyük ticaret odası İTO seçimlerine girdi ve kazanarak 19. Dönem Meclis Üyesi ve Kültür Spor Komitesi Başkanı olarak görev yaptı. 2018 yılında İTO SK Yönetim Kurulu üyesi oldu. Türkiye’nin saygın iş adamlarının yer aldığı Müsiad ve Tümsiad İstanbul merkezlerinde aktif rol aldı. Tümsiad İstanbul Şube de 2 yıl Bilgi, İletişim ve Medya Sektör Kurulu Başkanlığı yaptı. 2017 yılında Müsiad üyesi oldu ve burada halen Basım Yayın ve Medya Sektör Kurulunda Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapıyor. Halen, Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya alanlarında Türkiye’nin öncü Otomotiv, İnşaat ve Sanayi firmalarına hizmet veren Geleceğimiz Medya Ajansı’nın (GeMEDYA) başkanlığını yürütüyor. Ocak 2020 yılında yapılan DEİK - Dış Ekinomik ilişkiler Kurulu seçimlerinde aday olduğu BELARUS ve BAHREYN'de seçimi kazanarak yürütme kurulu üyeliği görevine devam etmektedir. Ayrıca Fenerbahçe Spor Kulübü Kongre Üyesidir. 

 

​​​​​​​Verdiği Eğitimler;
· Sosyal Medyanın Etkin Kullanımı
· Dijitalde Müşteriyi Memnun Etme Sanatı
· Dijital Dönüşüm Şart mı?
· Nasıl Marka Olunur?
· Dijital Pazarlamanın Sırları
· Online Müşteri Bulma Sanatı
· Satış mı? Pazarlama mı? Marka mı?
· Güvenli İnternet Kullanımında Ailenin Rolü
· Nedir Bu SEO & SEM & SMM?
· Online İtibar Yönetimi

 

Aldığı Görevler: 

T.C. Ulaştırma Bakanlığı İnternet Kurulu Üyeliği (7 yıl)

TieV Genel Başkanlığı (10 yıl)

T.C. Ulaştırma Bakanlığı Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Alan Adları Ulusal Koordinasyon Kurulu Üyeliği

T.C. Başbakanlık E–Dönüşüm Türkiye Danışma Kurulu Üyeliği

T.C. Ulaştırma Bakanlığı Siber Güvenlik Kurulu Üyesi

 

Önemli Tarihler;

2023 – (Doktora) İstanbul Ticaret Üniversite Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

2020 - (Devam) Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) B.B. YK Üyesi

2019 – 2022 İstanbul Ticaret Üniversite Reklam ve Stratejik Marka İletişimi Yüksek Lisans

2018 – (Devam) İTO SK YK Üyesi

2017 – (Devam) BTM Kurucu Meclis Üyesi ve Değerlendirme Kurulu Üyesi

2014 – 2018 İstanbul Ticaret Odası Meclis Üyesi (19. Dönem)

2015 – (Devam) Fenerbahçe Spor Kulübü Kongre Üyesi

2014 - 2016 İstanbul Ticaret Odası Kültür Spor Komitesi Başkanı

2012 – 2014 T.C. Ulaştırma Bakanlığı Siber Güvenlik Kurulu

2009 – 2010 T.C. Ulaştırma Bakanlığı Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Alan adları Ulusal Koordinasyon Kurulu Üyesi (.tr UKK)

2008 – 2011 T.C. Başbakanlık E – Dönüşüm Türkiye Danışma Kurulu Üyesi

2002 – 2012 TieV Genel Başkanı

2001 – 2007 T.C. Ulaştırma Bakanlığı İnternet Kurulu Üyesi (Bakan Danışmanı)

 

Akademik Bildiri ve Çalışmalar (Son 10 yıl henüz girilmemiştir.)

  • Andiç, Yusuf. Bilgi Üniversitesi STK Eğitim ve Araştırma Birimi “Proje Yönetimi Eğitimi” %100 AB Burslu (2002 – 2003)
  • Andiç, Yusuf. İstanbul Valiliği AB ve Dış İlişkiler Birimi AB Temel Eğitim Kursu (2010 – 2011)
  • Andiç, Yusuf. İstanbul Valiliği AB Uyum, Danışma ve Yönlendirme Kurulu Sosyal Kültürel Çalışmalar Alt Grup Komisyonları (2 Kasım 2010 - 29 Eylül 2010)
  • Andiç, Yusuf. İstanbul Valiliği AB Uyum, Danışma ve Yönlendirme Kurulu Eğitim Kapasite geliştirme Alt Grup Komisyonları (16 Ağustos 2010 - 23 Eylül 2010 – 13 Ocak 2011)
  • Andiç, Yusuf. İstanbul Valiliği AB Uyum, Danışma ve Yönlendirme Kurulu Gençlik Programı Alt Komisyonları (29 Eylül 2010)
  • Andiç, Yusuf. Eurodesk Gençlik Programı 1,2,3,4,5 No’lu programlar eğitimi. Yalova (22 Ekim 2010 Yalova Üniversitesi AB ve Dış İlişkiler birimi)
  • Andiç, Yusuf. Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP) / Grundtvig Programı "Genel Bilgilendirme Toplantısı" / T.C. Başbakanlık Devlet Planlama Teşkilatı AB Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı (5 Kasım 2010, Taksim)
  • Andiç, Yusuf. "LLP Infoday" 12 November 2010 Charlemagne building 170 rue de la Loi B-1000 Brussels (12 Kasım 2010, Belçika)
  • Andiç, Yusuf. Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Gençlik Programı / Avrupa Vatandaşlığı Eğitimi (20-24 Aralık 2010 Eskişehir)
  • Andiç, Yusuf. İstanbul Valiliği 5. AB Uyum Danışma ve Yönlendirme Kurulu Toplantısı (21 Nisan 2011 İstanbul)
  • Andiç, Yusuf. İstanbul Kalkınma Ajansı PCM Eğitimi (Mayıs 2011)
  • Andiç, Yusuf. İstanbul Bilgi Üniversitesi AB Enstitüsü “AB Uzmanlık Eğitimi” 12-23 Eylül 2011
  • Andiç, Yusuf. İstanbul Valiliği Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Merkezi & Friedrich Naumann Vakfı “İnsan Haklarının Evrensel Boyutu Eğitimi” (21 Eylül 2011 - 11 Ocak 2012)
  • Andiç, Yusuf. T.C. Avrupa Birliği Bakanlığı “İllerimiz AB’ye Hazırlanıyor Programı” - İstanbul Ticaret Üniversitesi – “Avrupa Birliği Proje Döngüsü Eğitmen Eğitimi” (Ekim, 2011)
  • Andiç, Yusuf. İstanbul Bilgi Üniversitesi Avrupa Birliği Enstitüsü “AB Uzmanlığı” sertifika programı (Mart, 2012)

 

Verdiği Konferans, Panel ve Eğitimler (Son 7 yıl henüz girilmemiştir.)

  • Andiç, Yusuf. Yakın Doğu Üniversitesi – AB Proje Döngüsü Eğitimi (Eğitmen, K.K.T.C. – 25.03.2014)
  • Andiç, Yusuf. Kıbrıs Türk Ortopedik Özürlüler Derneği – AB Proje Döngüsü Eğitimi (Eğitmen, K.K.T.C. – 24.03.2014)
  • Andiç, Yusuf. İstanbul Üniversitesi – Girişimcilik ve İnovasyon Oturumu (Panelist, İstanbul. – 14.09.2013)
  • Andiç, Yusuf. CeBIT EURASİA BİLİŞİM - CeBIT Sinerji Zirvesi (Panelist, İstanbul TÜYAP - 02.12.2012)
  • Andiç, Yusuf. Maltepe Kaymakamlığı Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Merkezi ECA Elginkan Küçükyalı “Proje Döngüsü Yönetim Eğitimi” (İstanbul - Nisan, 2012)
  • Andiç, Yusuf. CeBIT EURASİA BİLİŞİM - CeBIT Sinerji Zirvesi (Panelist, İstanbul TÜYAP - 06.11.2011)
  • Andiç, Yusuf. T.C. Celal Bayar Üniversitesi – Engelsiz Bilişim Sempozyumu (Panelist, Manisa - 25.05.2011)
  • Andiç, Yusuf. EYAF EXPO Engelsiz Yaşam Fuarı – Açılış Konferansı (Panelist, İstanbul CNR - 01.11.2011)
  • Andiç, Yusuf. T.C. Celal Bayar Üniversitesi – Bilişim Semineri (Panelist, Manisa - 03.05.2010)
  • Andiç, Yusuf. T.C. Maltepe Kaymakamlığı – Maltepe’nin Tarihi ve Doğal Güzellikleri Programı (Koordinatör, İstanbul - 17.04.2010)
  • Andiç, Yusuf. İstanbul Ticaret Odası (İTO) – Dijital Markalaşmada Başarı Hikâyeleri (Panelist, İstanbul - 14.04.2010)
  • Andiç, Yusuf. İTÜ PROF’10 – IEEE Programlama ve Oyun Festivali (Panelist, İstanbul - 13.04.2010)
  • Andiç, Yusuf. İstanbul Ticaret Odası (İTO) – İnternet 17. Doğum Günü (Panelist, İstanbul - 12.04.2010)
  • Andiç, Yusuf. ODTÜ Global Game Jam 2010 – Jüri Üyeliği (Ankara - 31.01.2010)
  • Andiç, Yusuf. Tarih ve Kültür Araştırmaları Derneği – Teknoloji Sohbetleri (Panelist, İstanbul - 19.12.2009)
  • Andiç, Yusuf. 78. İzmir Enternasyonal Fuarı – Açılış Paneli (Panelist, İzmir - 31.08.2009)
  • Andiç, Yusuf. Celal Bayar Üniversitesi Süleyman Demirel Kültür Merkezi – İnternet Haftası Semineri (Panelist, Manisa - 21.04.2009)
  • Andiç, Yusuf. Orta Doğu Teknik Üniversitesi – Dijital Online Oyunlar Paneli (Oturum Başkanı, Ankara - 23.12.2008)
  • Andiç, Yusuf. Orta Doğu Teknik Üniversitesi – İnternet Yasakları Paneli (Konferans Konuşmacısı, Ankara - 22.12.2008)
  • Andiç, Yusuf. İstanbul Tarih ve Toplum Bilimleri Enstitüsü Taksim – Türkiye’de Dijital Oyun Sektörü Paneli (Panelist, İstanbul - 14.03.2008)
  • Andiç, Yusuf. Bilkent Üniversitesi – XIII. Türkiye’de İnternet Konferansları (Konferans Konuşmacısı, Ankara - 08.11.2007)
  • Andiç, Yusuf. İstanbul Bilgi Üniversitesi Dolapdere Kampüsü – Bilişim Suçları Konferansı (Panelist, İstanbul - 10.02.2007)
  • Andiç, Yusuf. İstanbul Telif Hakları ve Sinema Müdürlüğü – Zararlı içerikli oyunların sınıflandırılması (Eğitmen, İstanbul - 02.02.2007)
  • Andiç, Yusuf. T.C. Başbakanlık – İnternetin Başarı Öyküleri (Panelist, Ankara - 12.04.2006)
  • Andiç, Yusuf. Lütfu Kırdar Kongre ve Askeri Müze Harbiye - IX. Türkiye’de İnternet Konferansları (Panelist, İstanbul - 12.12.2003)
  • Andiç, Yusuf. Sheraton Ankara – 1. Polis Bilişim Sempozyumu (Panelist, Ankara - 21.10.2003)
  • Andiç, Yusuf. Cevdet Sunay Konferans Salonu Dragos – İnternetin 10. Yaş Konferansı (Panelist, İstanbul - 09.04.2003)
  • Andiç, Yusuf. Süleyman Demirel Kültür Merkezi – İnternetin 10. Yaş Konferansı (Panelist, Kocaeli - 09.04.2003)
  • Andiç, Yusuf. Lütfu Kırdar K. Askeri Müze Harbiye İstanbul – VIII. Türkiye’de İnternet Konferansları (Panelist, İstanbul - 19.12.2002)
  • Andiç, Yusuf. Süleyman Demirel Kültür Merkezi – Türkiye’de İnternet Konferansı (Konferans Konuşmacısı, Kocaeli - 09.04.2002)

Üye Olunan STK’lar: TBD, DEİK, MÜSİAD

YETENEKLER

Yeteneklerime göz atın
Google SEO100%
Dijital Medya90%
Google Ads99%
Sosyal Medya Yönetimi100%
Sosyal Medya Reklam98%
Online İtibar Yönetimi90%
Marka Danışmanlığı100%
Google SEM99%
Siber Güvenlik90%
Dijital Dönüşüm98%
Youtube Reklam Filmi95%
Mobil Uygulama75%

EĞİTİMLER

Eğitim ögrenim hayatım
Devam Ediyor

İstanbul Ticaret Üniversitesi

Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Doktora

İstanbul Ticaret Üniversitesi

Reklam ve Stratejik Marka İletişimi (Yüksek Lisans)

2022
2003

İstanbul Bilgi Üniversitesi

Proje Yönetimi ve Profesyonel Yöneticilik

Kahramanmaraş Üniversitesi

Kimya

2000
1996

Merkez 23 Temmuz Lisesi

Fen

Antakya Anadolu TML

İngilizce Hazırlık

1993
1992

Merkez 23 Temmuz Lisesi

Orta Okul

Vali Teoman İlk Öğretim Okulu

1990

BLOG

En son bloglarıma göz atın
  • 13 Ekim 2024, 12:58

    1. GirişBu çalışmanın amacı, Türkiye'de meydana gelen ve büyük yankı uyandıran Köfteci Yusuf olayını Kriz Yönetimi ...

    1. Giriş
    Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de meydana gelen ve büyük yankı uyandıran Köfteci Yusuf olayını Kriz Yönetimi disiplini perspektifinden inceleyerek, yapılan hataları ve olası çözüm yollarını belirlemektir. Köfteci Yusuf olayının başlangıcı, mahkeme kararı, sosyal medyadaki etkisi ve açıklamaları detaylı bir şekilde ele alınacaktır. Ayrıca, çalışmanın kapsamı, sadece vakayı değil aynı zamanda Kriz Yönetimi'nin temel kavramlarını ve disiplinini içerecektir.

    1.1. Araştırmanın Amacı
    Araştırmanın amacı, Köfteci Yusuf vakasını Kriz Yönetimi perspektifinden inceleyerek, yapılan hataları ve olası çözüm yollarını belirlemektir. Bu çerçevede, Kriz Yönetimi disiplini ve temel kavramları üzerinden yapılan analizler sonucunda, Köfteci Yusuf vakasından çıkarılan dersler ve öneriler sunulacaktır.

    1.2. Köfteci Yusuf Vakasının Önemi ve Çalışmanın Kapsamı
    Köfteci Yusuf vakası, Türkiye'de gıda sektörü ve kriz yönetimi konularında büyük bir öneme sahiptir. Bu çalışma, sadece vakayı ele almakla kalmayacak aynı zamanda Kriz Yönetimi'nin temel kavramlarını ve disiplinini inceleyerek olayı geniş bir perspektiften değerlendirecektir. Bu bağlamda, Köfteci Yusuf'un olayın başlangıcından sessizlik dönemine kadar yaşadığı süreçler ve alınan kararlar ayrıntılı olarak incelenecektir.

    1.3. Kriz Yönetimi Disiplini ve Temel Kavramlar
    Kriz Yönetimi disiplini, bir organizasyonun beklenmedik durumlarla nasıl başa çıkacağını, kriz anlarında nasıl iletişim kurulması gerektiğini ve kriz sonrası toparlanma sürecini kapsayan kritik bir konudur. Bu bölümde, Kriz Yönetimi'nin temel kavramları olan risk analizi, kriz iletişimi, kriz planlaması ve kriz sonrası değerlendirme gibi konular detaylıca incelenecek ve Köfteci Yusuf vakası üzerinden somut örneklerle ele alınacaktır.

    2. Köfteci Yusuf Vakası: Arka Plan ve Detaylar
    Türkiye'de Köfteci Yusuf vakası Ankara ve Bursa şubelerinde domuz eti skandalı olarak patlak vermiş, mahkeme kararı ile skandal gizlenmeye çalışılsa da sosyal medyada hızla yayılmıştır. Bu durumda Köfteci Yusuf uzun süren sessizliğini bozarak bir açıklama yapmış, ancak bu açıklama samimi bulunsa da yeterince kişiye ulaşmamış ve istenen sonucu vermemiştir. Hızla müşteri kaybeden, toplumun en hassas olduğu konulardan biri olan ve tepki çeken bu olay firmanın Kriz Yönetimi konusunda hazırlıksız olduğunu ortaya çıkarmıştır.

    2.1. Olayın Başlangıcı: Ankara Şubesinden Örnek Alınması
    Ankara Çankaya şubesinden Şubat 2024'te ilk örneklerin alınması ile süreç başlamış. Bursa şubesinden alınan et örneklerinde domuz eti çıkmasıyla skandal başlamıştır. Mahkeme kararı ile olay gizlenmeye çalışılsa da sosyal medyada hızla yayılmış ve Köfteci Yusuf markası ciddi zarar görmüştür. Bu durum, markanın Kriz Yönetimi disiplinine ihtiyacı olduğunu göstermektedir.

    2.2. Mahkeme Kararı ve Skandalın Sosyal Medyada Yayılması
    Mahkeme kararı ile olay gizlenmeye çalışılmış ancak sosyal medyada hızla yayılarak Köfteci Yusuf markasının itibarı ciddi şekilde zedelenmiştir. Bu durumda markanın Kriz Yönetimi stratejilerine ihtiyacı olduğu açıkça ortaya çıkmıştır.

    2.3. Köfteci Yusuf'un İlk Açıklamaları ve Sessizlik Dönemi
    Köfteci Yusuf, domuz eti skandalı sonrası uzun süren sessizliğini bozmuş ve bir açıklama yapmıştır. Ancak bu açıklama samimi bulunsa da yeterli kişiye ulaşmadığı için krizi durdurmaya yetmemiş, halkın tepkisini kısa vadede durduramamış ancak olumlu bulunmuştur. Bu durum, markanın Kriz Yönetimi disiplinine ihtiyacı olduğunu göstermektedir.

    3. Kriz Yönetimi Bağlamında Köfteci Yusuf Vakası Analizi
    Köfteci Yusuf vakası, kriz yönetimi perspektifinden incelendiğinde oldukça öğretici ve dikkat çekicidir. Bu vakada yaşananlar, kriz yönetiminin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha ortaya koymaktadır. Kriz anlarında doğru adımlar atılmazsa, şirketin itibarı ve müşteri sadakati büyük zarar görebilir. Köfteci Yusuf'un yaşadığı kriz, diğer işletmelere de ders olacak niteliktedir.

    3.1. Kriz Yönetimi ve Önemi
    Kriz yönetimi, her işletme için kritik bir disiplindir. Doğru bir kriz yönetimi stratejisi, kriz anlarında şirketin itibarını korumasına ve hatta güçlendirmesine yardımcı olabilir. Köfteci Yusuf vakası, kriz yönetiminin gerekliliğini bir kez daha vurgulamaktadır. Kriz anlarında alınacak doğru kararlar, şirketin uzun vadeli başarısı için hayati öneme sahiptir.

    3.2. Köfteci Yusuf Vakasının Kriz Yönetimi Açısından Değerlendirilmesi
    Köfteci Yusuf vakası, kriz yönetimi açısından detaylı bir şekilde incelendiğinde, yapılan hatalar ve kriz anında alınması gereken adımlar net bir şekilde ortaya çıkmaktadır. Kriz yönetimi disiplinine uygun bir şekilde hareket edilmediği takdirde, şirketin itibarı ve gelirleri ciddi şekilde zarar görebilir. Köfteci Yusuf, bu vakayı detaylı bir kriz yönetimi analiziyle incelemelidir.

    3.3. Yapılan Hatalar ve Kritik Noktalar
    Köfteci Yusuf vakasında yapılan hatalar ve kritik noktalar net bir şekilde belirlenmelidir. Kriz anında atılan yanlış adımlar, sessizlik dönemi ve mahkeme kararı ile olayın gizlenmeye çalışılması gibi durumlar, yapılan hataların sadece birkaçını oluşturmaktadır. Bu hatalar incelendiğinde, şirketin kriz anlarına nasıl hazırlıksız yakalandığı net bir şekilde görülecektir.

    4. Acil Eylem Planı ve Öneriler
    Köfteci Yusuf'un acil olarak yapması gerekenler arasında, öncelikle müşterilere samimi ve içten bir özür sunması yer almalıdır. Ürünlerde bahsi geçen domuz eti asla kullanmadıklarını ancak olayı titizlikle incelediklerini ve yapılması muhtemel komplo ve kötü niyetli işbirliklerine karşı gerekli tedbirleri alacaklarını ve müşteri güvenini kazanmak için şeffaf bir iletişim stratejisi izleyeceklerini belirtmelidir. Ayrıca, halkın tepkilerini dikkate alarak krize sebep olan restoranlarını geçici bir süre kapatıp, et tedariki konusunda ki süreçleri şeffaf bir şekilde paylaşmalı ve titiz bir inceleme yapmalıdır. Aynı zamanda, etiketleme ve ürün kontrol süreçlerini şeffaf bir şekilde paylaşarak, müşterilerin güvenini kazanmaya çalışmalıdır. Bunun yanı sıra, krizin etkilerini en aza indirmek için sosyal medyada aktif bir şekilde tepkilere ve yorumlara yanıt vermeli ve itibarını korumak için kriz ile ilgili güncellemeleri düzenli olarak paylaşmalıdır.

    4.1. Köfteci Yusuf'un Acil Olarak Yapması Gerekenler
    Köfteci Yusuf'un acil olarak yapması gerekenler arasında, krizi yönetmek için iletişim ve halkla ilişkiler konusunda uzman bir danışmanlık firmasıyla anlaşma yapması önemlidir. Bu danışmanlık firmasıyla birlikte, halkın güvenini kazanmak için stratejik bir iletişim planı oluşturmalı ve kriz iletişimi eğitimi almalıdır. Ayrıca, müşterilerin mağduriyetini gidermek adına tazminat planı hazırlamalı ve hijyen ve kalite kontrol süreçlerini güçlendirmek için kapsamlı bir revizyon yapmalıdır. Gelecekteki benzer durumların önüne geçmek için et tedariki süreçlerini daha sıkı bir şekilde denetlemelidir. Ayrıca, müşteri şikayetlerini dikkate alarak hızlı bir şekilde çözüm üretmeli ve iletişimi güçlendirmelidir. Gıda güvenliği konusunda sıkı bir plan hazırlamalı, domuz eti skandalıyla ilgili sorumluların mutlaka bulunacağını ve mağdur olan müşterilerinden tekrar yaşanmaması için ellerinden gelen gayreti göstereceklerine dair kararlı bir duruş sergilemelidir. Köfteci Yusuf, müşteri şikayetlerini hızlı bir şekilde çözüme kavuşturmalı ve iletişimi güçlendirmelidir. Mağdur olan müşterilere gereken özeni göstererek benzer durumların tekrar yaşanmaması için gerekli adımları atmalıdır. Köfteci Yusuf'un acil olarak yapması gerekenler arasında, öncelikle mağdur olan müşterilere derhal müdahale etmek ve sorunu çözerek detaylı bir özür beyanı sunmalıdır. Ardından, benzer durumların tekrar yaşanmaması için personel eğitimlerini gözden geçirmeli ve gerektiğinde yenilemelidir.

    Köfteci Yusuf krizinin en önemli gerekçesi olarak gösterilen KDV düzenlemesi, tüm al götür ve masada servis yapılan işletmelerin ciddi oranda mağduriyet yaşamasına neden olmuştur. Bir çok işletme %1 KDV avantajından yararlanmak için masalarını kaldırmış, Köfteci Yusuf gibi işletmeler de perakende ürün satışlarını %10 KDV ile yapmak durumunda kalmıştır. Türkiye de bir çok gıda üreticisi marka benzer sıkıntıları yaşamaktadır. Marketler poğaça, simit gibi ürünleri %1 kdv ile satabilirken aynı ürünü üreten örneğin fırın masaya servis yapıp sattığında %10 kdv ödemektedir. Doğal olarak fiyat rekabeti yapılamamaktadır. Kayıt dışılığın önlenmesi için getirilen düzenleme bunun gibi bir çok sorunu beraberinde getirmiştir.

    4.2. Uzun Vadeli Kriz Yönetimi Stratejileri
    Uzun vadeli kriz yönetimi stratejileri arasında, Köfteci Yusuf'un etik değerlere uygun bir marka imajı oluşturması ve sürdürülebilir kriz iletişimi planları geliştirmesi önemlidir. Kriz durumlarında etkin bir kriz iletişim ekibi oluşturmalı ve medya ilişkilerini güçlendirmelidir. Ayrıca, kendi üretimi dışında ki tedarik zinciri yönetimini gözden geçirerek, güvenilir ve etik et tedarikçileri ile uzun vadeli anlaşmalar yapmalıdır. Kriz iletişimi ve halkla ilişkiler eğitimleri düzenleyerek, çalışanların kriz durumlarında nasıl hareket etmeleri gerektiği konusunda bilinçlendirilmelerini sağlamalıdır. Tüm bu stratejilerin yanı sıra, kriz planı oluşturarak benzer durumlarla karşılaşıldığında hızlı ve etkili bir şekilde müdahale edebilme yeteneğini güçlendirmelidir.

    5. Sonuç ve Öneriler
    Köfteci Yusuf vakası, kriz yönetimi disiplini açısından değerlendirildiğinde ortaya çıkan dersler, bu tür durumlarda yapılacakların ve yapılmayacakların net bir şekilde anlaşılmasını sağlamıştır. Bu vakadan çıkarılan en önemli dersler; hızlı ve etkili iletişim, şeffaflık, özür dilemenin önemi ve etkili bir kriz yönetimi planının oluşturulmasının zorunluluğudur. Bu derslerden yola çıkarak, her kurum ve markanın kötü durum senaryolarına karşı hazırlıklı olması gerektiği ortaya çıkmıştır. Köfteci Yusuf vakasından çıkarılan bu dersler, kriz yönetimi pratikleri için önemli öneriler getirmektedir.

    5.1. Köfteci Yusuf Vakası Üzerinden Çıkarılan Dersler
    Köfteci Yusuf vakasından çıkarılan dersler, kriz yönetimi disiplini açısından oldukça değerlidir. Öncelikle hızlı ve etkili iletişimin, kriz anlarında en önemli unsurlardan biri olduğu açıkça görülmüştür. Aynı şekilde, şeffaflık ve doğruluk, kriz yönetimi sürecinde olmazsa olmazlardandır. Ayrıca, toplumdan özür dilemenin ve hatanın üstlenilmesinin, kriz yönetimindeki olumlu etkisi vurgulanmıştır. Bu dersler, benzer durumlarda karşılaşabilecek kurum ve markalar için önemli bir rehber niteliği taşımaktadır.

    5.2. Kriz Yönetimi Uygulamalarında Öneriler
    Kriz yönetiminde etkili bir strateji uygulamak için bazı önemli öneriler sunulabilir. İlk olarak, her kurumun kriz anında hızlı ve doğru iletişim kurabilmesi için kapsamlı bir kriz iletişim planı oluşturması gerekmektedir. Bu plan, kriz anında herkesin görevlerini ve sorumluluklarını net bir şekilde belirlemeli ve iletişim kanallarını detaylı bir şekilde açıklamalıdır.

    Bununla birlikte, şeffaflık ilkesine bağlı kalmak da kriz yönetiminin başarısını artıracaktır. Toplumu süreç hakkında doğru ve şeffaf bir şekilde bilgilendirmek, güvenin sağlanmasına yardımcı olacaktır. Kriz anında gerektiğinde hataya veya yanlışa düşüldüyse, özür dilemek de önemlidir. Bu, kurumun samimi ve sorumluluk sahibi olduğunu gösterir ve toplumda olumlu bir etki yaratır.

    Kriz yönetimi planının oluşturulması ve kriz durumlarına karşı hazırlıklı olunması da büyük bir önem taşır. Her kurum, olası kriz senaryolarını belirlemeli ve bu senaryolar için adım adım bir plan yapmalıdır. Ekip üyeleri bu plana aşina olmalı ve kriz anında iyi bir şekilde koordinasyon sağlayabilmelidir. Ayrıca, kriz durumlarına karşı hazır olmak için eğitimler düzenlenmeli ve aksiyon planları sık sık test edilmelidir.

    Sonuç olarak, yukarıda belirtilen önerilerin dikkate alınması, kurumların kriz anlarında daha etkili ve başarılı bir yönetim sergilemelerine yardımcı olacaktır. Krizler kaçınılmaz olabilir, ancak doğru bir strateji ve etkili bir kriz yönetimi ile bu durumların etkileri minimize edilebilir. Kurumlar, krizlere karşı hazırlıklı olmalı ve iyi bir iletişim, şeffaflık, özür dileme gibi unsurları benimseyerek başarılı bir şekilde krizleri aşabilirler.

    Yusuf Andiç
    Stratejik Marka İletişimi Uzmanı
    yusufandic.com.tr/#blog

İLETİŞİM

Hizmetlerim hakkında daha detaylı bilgi almak için e-posta, telefon veya iletişim formumuz aracılığı ile rahatlıkla irtibat sağlayabilirsiniz.
WhatsApp